Ny tilleggspakke til World of Warcraft!

Blizzard har nå avslørt den nye tilleggspakken til World of Warcraft på GamesCon.
 
Det neste eventyret som står for tur er nok en gang forårsaket av Gul’dan. I videoen nedenfor kan vi se Gul’dan etter han unslapp pakten med Archimonde i slutten av Warlords of Draenor. Her finner han og vekker opp noe som ligner faretruende mye på Illidan. Og verden blir nok en gang truet av uendelige horder med demoner fra The Burning Legion.
 

 
Rett etter dette fikk vi også se en fullstendig trailer, i den får vi se de nye oppgavene vi kan ta på oss. Derav var det et par ting som virker vesentlig relevant å snakke om. Ta også en titt på denne videoen, så har du et utgangspunkt for hva jeg kommer til å snakke om nedenfor…
 

 
Historien: Handlingen fårefar seg i et gammelt øde sted, herket over av en versjon av Night Elves. Hvor mye av historien bak dem ligger å venter. Her blir hovedmålet å skaffe hjelp fra noen omtalte «Skapere», som har utformet verden for lenge siden. Til å få en slutt på The Legion. Dette oppnås ved å samle objekter for å ta med til fire essensielle tårn som representerer skaperne. Disse er spredd rundt på forskjellige oppdrag i Dungeons og Raids. Historien denne gangen skinner lys på mange spennende karakterer som ikke har blitt nevnt på veldig lenge. Det skal bli spennende!
 
Artifacts & Class Orders: De trenger så mye kraft som mulig for å stoppe The Legion, derav sender de ut folk på leting etter de mektigste våpnene i historien. Disse gir karakterene mektige krefter i form av talenter og kan endre form og utseende ettersom det blir mektigere. Ut fra hva Blizzard sa på konferansen har de ordnet et spesifikt våpen for HVER spesialisering for klasser. Dvs. at Survival Hunter vil få et våpen, Marksman Hunter kan få et annet våpen osv… Dette er et ganske kult konsept som bygger på det å leve i fantasien om hva klassen din er, så dette konseptet synes jeg er veldig kult. Videre skal også klasser slå seg sammen til tross for kampen mellom Alliance og Horde for å gjenskaffe disse legendariske våpnene.
 
Demon Hunter: Appropos klasser, så kommer den nye klassen Demon Hunter. Som bygger på kreftene til Illidan. Som er et mye ettertraktet arsenal for å ha en sjanse mot den uendelige hæren fra en annen dimensjon. De klippene Blizzard viste, så ser disse ut til å være veldig kraftige og er den eneste klassen som kan dobbelthoppe. Dette er mer enn kosmetisk detalj mer enn det faktisk kommer til å bli brukbart regner jeg med, men likevel en kul effekt som utfyller fantasien på samme måte som nevnt ovenfor!
 
Nytt system for PvP: Først og fremst vil jeg bare nevne at PvP (Spille mot andre spillere) for meg har ikke vært særlig interessant i et spill som World of Warcraft. Når jeg spiller et rollespill er jeg først og fremst på utkikk etter opplevelsen av å spille i den verden. Og PvP fyller mer en helt annen oppgave enn akkurat det. Men jeg har likevel et par tanker rundt de nye forandringene de snakket om.
 
Så de har fått litt klager om at utstyr karakteren har er for mye relevant i PvP, hvilket jeg ser poenget bak. Hele konseptet er at det gir urettferdige fordeler til det laget som har best utstyr i en viss grad. Og for å løse dette bytter de ut utstyr med et system som gir deg nye og bedre egenskaper ettersom du går opp i nivå. Noe jeg ikke forstår at skal hjelpe det minste på problemet de hadde. Om ikke annet bare gjøre det værre! Du kan gjøre ting ingen andre kan? Vel, på gjennomsnitt, kan jo forsåvdt like mange på fiendelaget gjøre det samme. Men det er ingen garanti for at det blir rettferdige kamper mesteparten av tiden likevel. Dette kan jo løses om de gjør så kun spillere med samme nivå kan spille sammen. Men det gir deg en ventetid for å komme inn i kamp, som blir 50 ganger så lang siden det er så mange nivåer! Så ikke så alt for mye bedre løsning i mine øyne. Hvordan disse kampene blir opprettet sa de ikke noe om fåreløbig, så hvordan rettferdigheten av kampene utspiller seg gjenstår å se. Men de bekreftet at de skulle ha et system som får folk til å ville resette sitt nivå til 1 for å få en visuell belønning. Dette vil jo redusere antall folk som bare blir på beste nivå for å ha overtak på alle andre med å ha alle egenskapene. Men samtidig bare utskyver det problemet til en senere dag.  For før eller siden så vil det gå tom for belønninger, og da synes jeg litt synd på de som ikke er i nivå 50 innen da. Til syvende og sist så har alltid PvP vært noe ubalansert, så ikke sikkert de som liker det har noe imot dette. Men fra mitt synspunkt blir det bare dumt å ikke ha det tilnærmet like sannsynlig å kunne vinne hver kamp.


Kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *